The Market Of Retail Electronic Payment Facilities: Social Studies, Statistics And Publications. №4(8), 2017

16 June 2017
 

The market of retail electronic payment facilities is a bright example of how information technologies change the landscape of business. Transformation of payment market forms trends in other branches of economics and stimulates the appearance and development of new services and products in finances, trading, transport, tourist branch and other spheres. Today, strong competition between three key players (banks, electronic money operators and mobile operators) determines the situation on electronic payments market. Those credit and financial organisations that had accepted the challenge of hi-tech players are gradually transforming in IT-companies. Banks that will not be able to adapt to changes, will have no long term future. The consumers win, firstly because of competitive growth within electronic payments market. Availability and quality of payment services are being improved and the variety of payment services are being expanded. However, people are slow to use all the opportunities that market offers them. The analysis of consumer trends shows that most of our fellow citizens still use cash for everyday payments for goods and services and do not use modern digital services. Nevertheless, the share of those who prefer non-cash payments is growing steadily. It is reasonable to expect that within 1-2 years non-cash payments, and services, will be in demand amongst the majority.

Type of publication: Industry report
Download the full study
« The Market Of Retail Electronic Payment Facilities: Social Studies, Statistics And Publications. №4(8), 2017»

Related publications

Отцы и дети: как родители и подростки относятся к интернету
7 December 2018
Большинство подростков понимают, что в интернете есть опасный контент, но каждый третий считает, что этот контент не может причинить реального вреда. Родители хотят защитить своих детей от возможных угроз в интернете, при этом многие не используют функцию «родительский контроль».
Исследование QIWI, НАФИ и АСИ: высоким уровнем цифровой грамотности обладают 15% российских подростков
28 September 2018
Большинство подростков знают о возможностях интернета, могут быстро найти информацию, с легкостью разобраться в интерфейсе нового гаджета или сформировать свою ленту новостей. В то же время, они не осознают угроз цифровой среды и склонны верить в ее безопасность. 
Каждый десятый россиянин считает киберспорт полноценным видом спорта
31 August 2018
Киберспортом принято называть командные или индивидуальные соревнования на основе некоторых компьютерных игр. Каждый пятый россиянин играет в компьютерные игры, а каждый десятый считает, что киберспорт является полноценным видом спорта.
Каждый десятый россиянин пользуется смартфоном для бесконтактной оплаты товаров
25 July 2018
Доля россиян, которые оплачивают покупки безналичным способом, стабильно растет и с 2013 года выросла более чем втрое. При этом каждый десятый пользуется бесконтактным способом оплаты при помощи смартфонов.  Другими «умными» аксессуарами (часами, браслетами и т.п.) успели воспользоваться единицы. Платежи с помощью карт и смартфонов представляются россиянам самыми удобными способами бесконтактной оплаты. 

The methods used