The Market Of Retail Electronic Payment Facilities: Social Studies, Statistics And Publications. №4(8), 2017

16 June 2017
 

The market of retail electronic payment facilities is a bright example of how information technologies change the landscape of business. Transformation of payment market forms trends in other branches of economics and stimulates the appearance and development of new services and products in finances, trading, transport, tourist branch and other spheres. Today, strong competition between three key players (banks, electronic money operators and mobile operators) determines the situation on electronic payments market. Those credit and financial organisations that had accepted the challenge of hi-tech players are gradually transforming in IT-companies. Banks that will not be able to adapt to changes, will have no long term future. The consumers win, firstly because of competitive growth within electronic payments market. Availability and quality of payment services are being improved and the variety of payment services are being expanded. However, people are slow to use all the opportunities that market offers them. The analysis of consumer trends shows that most of our fellow citizens still use cash for everyday payments for goods and services and do not use modern digital services. Nevertheless, the share of those who prefer non-cash payments is growing steadily. It is reasonable to expect that within 1-2 years non-cash payments, and services, will be in demand amongst the majority.

Type of publication: Industry report

Related publications

Большинство россиян слышали об электронных паспортах, но сразу оформлять их не хотят
10 December 2021

62% россиян слышали об электронных паспортах, однако уровень доверия по отношению к этому нововведению невысок – почти половина жителей России (48%) видят риски в использовании таких паспортов, а оформить цифровой паспорт, как только появится возможность, планируют 11%. Таковы результаты исследования Аналитического центра НАФИ.


Жертвы киберохотников: россияне старше 45 лет меньше других защищены от цифровых мошенников
7 December 2021

Согласно результатам недавнего опроса Аналитического центра НАФИ, число интернет-пользователей, уверенных в защищенности своих персональных данных в цифровом пространстве, за последние 4 года выросло. При этом 62% россиян сомневаются в собственной способности обеспечить защиту своих персональных данных и боятся стать жертвами кибермошенников. Наиболее уязвимыми перед ними чувствуют себя люди старше 45 лет. Таковы итоги нового исследования НАФИ.

Россиянам не хватает информации по защите от киберугроз
2 December 2021

Киберпреступления становятся все более серьезной угрозой. По данным Совета безопасности РФ, только в ЦФО их число возросло на четверть с начала года. Россияне, в свою очередь, все сильнее беспокоятся за собственную цифровую безопасность: доля тех, кто опасается за сохранность своих персональных данных в онлайн-пространстве, за последние три года увеличилась с 54% до 63%. Рост интереса соотечественников к теме безопасного использования цифровых устройств и технологий на этом фоне выглядит естественным, но многие жалуются на недостаток полезной информации в открытых источниках. Таковы результаты нового исследования НАФИ.


Российские интернет-пользователи: защищенность персональных данных в онлайн-сервисах выросла
10 September 2021
За 4 года выросло число интернет-пользователей, уверенных в защищенности своих персональных данных в различных онлайн-сервисах. Чаще всего пользователи говорят о хорошей защите персональных данных в государственных интернет-сервисах и банках, реже – в онлайн-магазинах.

The methods used